Győr, Ady Endre u. 16. · +36 30 560 7064 · infomakviragklub.hu

GASZTRO ÉS KALAND EGY ROBINSON HÁZBAN 8. rész

2023.08.29.
Mi sem példázza ezt jobban, hogy egy hétköznapi, otthon megszokott ebédet készítettem magunknak. De előtte korán reggel kieveztünk a kedvenc öblünkbe, hogy az ébredező halrajokkal kísérve, köztük búvárkodva élvezzük ki a tengerparti nyár örömeit, zsúfolt strandoktól távol, a maga érintetlenségében.

A már-már lírai napindítás után nagyon is reális motivációk vezéreltek.

Az utolsó napunkon ugyanis már olyan prioritások is előtérbe kerültek, hogy célzottan csökkentsük a hazavitelre váró élelmiszer készleteinket.
Ez azért is volt fontos szempont, mert az autónkkal a szállásadónk házánál tudtunk parkolni, egy kb. 10 perces sétára a házunktól, ami önmagában nem hangzik rosszul, viszont ezt a sétát a parti sziklákon szökdécselve kellett megtennünk, mert ezen kívül, ahogy korábban is említettem, csak a tengerről lehetett megközelíteni a házat.

Ilyen körülmények között nem csoda, hogy a kissé döcögős megérkezésünkből okulva igyekeztünk minél kevesebb holmit visszacipelni a parton.

A bőröndjeink mellett ugyanis nem kis részt képviseltek a poggyászunkból az evezők, mentőmellények, árnyékolósátor, tengeri kenu és még ki tudja, mi minden más.
Így a terv szerint zöldséges pirított rizstészta lett az ebédünk, amihez a férjem még elfogyasztotta az előző napról maradt halat.

A napi ebédtippjeimet követők ebből már biztos sejtik, hogy kicsit hazahúzott a szívem, hiszen ez egy otthoni rutin ebédem, ha épp semmilyen ihletem nincs főzni.

Szóval azon túl, hogy a figyelmes olvasók már tudják, pár napja a piacon célzottan vettem friss ceruzababot, otthon meg a fagyasztott verziót szoktam használni, hoztam a már jól bevált kombinációt: fokhagymás olajos alapon lepirítottam a megtisztított ceruzababot, felkarikázott répát, hozzáadtam piros kaliforniai paprikát, és amikor már majdnem puha volt, felöntöttem egy csicserikonzervvel.
Közben forró vízben áztattam a rizstésztát, végül összepirítottam az egészet. Akkora adag lett, hogy én még vacsorára is jóllaktam belőle, sőt, másnap reggelire is azt ettem.
Ezzel véget értek a nyaralós kalandjaink a konyhában és úgy általában is, várt ránk az otthonunk és az idei nyár további kihívásai, élményei.
Ha van kedvetek kipróbálni valami hasonló elvonulást a hétköznapokból, én jó szívvel ajánlom, mert ez volt az elmúlt évek legfeltöltőbb nyaralása a számomra.