Győr, Ady Endre u. 16. · +36 30 560 7064 · infomakviragklub.hu

GASZTRO ÉS KALAND EGY ROBINSON HÁZBAN 7. rész

2023.08.29.
Rutinos turistaként végeztük második bevásárlókörutunkat ezen a szombat reggelen:
  • Korán indultunk,
  • péksütit a helyi pékségben vettünk,
  • az egyetlen fagyizót nagyívben elkerültük, mert hiába volt tejmentes fagyija is, nagyjából aroma-cukor-színezék és pálmazsír volt az összetevője,
  • a halboltba és a piacra már ismerősként mentünk.

Bár így is értek minket meglepetések.

A hallgatagon halszagú eladó ugyanaz volt, és még emlékezett is ránk.
Örömmel konstatáltuk, hogy ismét van készleten az egészben vásárolt ismerős hal, de a nyúzott haltörzset nem találtuk.
„Ja, cápa csak holnap lesz!”- kaptuk a meglepő választ, és az elkerekedett szemű Kisebbik csak az utcán merte tőlünk megkérdezni, hogy:

"Ti cápát etettetek velem a múltkor??

Mentségünkre legyen szólva, fogalmunk sem volt róla…
Innen izgalmak nélkül telt a bevásárlás. A piacon felfedeztem friss spárgababot is, amiről rögtön eszembe jutott, hogy még van rizstészta a készleteink között, így vettem abból is egy marékkal, meg pár sárgarépát a másnapi ebédünkre előkészülve.
Hazaérve a szokásos forgatókönyv szerint zajlottak az események, bár több ponton is sikerült tökéletesíteni a folyamatot.
A korábbi fűszertúrából hazatérve fedeztem fel, hogy a szállásunkon van egy hatalmas rozmaringbokor, így ezúttal a fokhagyma mellett rozmaringággal és citromkarikákkal ízesítettük a friss halat.
A petrezselymes krumpli előtt most grillezett cukkini készült először a grillserpenyőben, aztán jött a krumpli, végül pedig a halfilét sütöttem meg a Kisebbiknek odabent.
A kinti fronton felére csökkent a tűzrakási-parázskészítési idő, és sokkal magasabb hőértéke is volt, így ezúttal csak kicsit kellett várni, hogy az egészben grillezett halaink is megérkezzenk a többi fogás mellé.
Azt hiszem, ezúttal is kimaxoltuk a helyi alapanyagokból, helyben főzést és az ebédünk simán felért egy éttermi fogással.

Az élményt ráadásul fokozta egy különös látogató.

Ahogy a teraszon ettünk, férjem kinézett az előttünk elterülő, éppen nyugodt, csendes öbölre, és fényképeződépet ragadva elkiáltotta magát: "Nézzétek, ott egy delfin."
Először azt hittem, hogy csak ugrat minket, de hosszú perceken át tartott nekünk láthatóan otthonosan mozogva egy delfin, aki játékosan hajtotta maga előtt a vízből kiugráló halrajokat. Hálás voltam a Robinson háznak, hogy egy ilyen spontán élménnyel is megajándékozott minket.
A délutánt csobbanással töltöttük, majd a kora esti órákban elkirándultunk a sziget legmagasabb pontjára. A csodás panoráma mellett ismét számtalan gyógy- és fűszernövénnyel találkoztunk, de a hátralévő egy napunkra való tekintettel ezúttal nem fogtam bele a gyűjtésükbe. Újra a már megszokott, rózsaszín árnyalatú naplemente kísérte az esti fürdésünket és a vízparti sétánkat. A vitrolások jelzőfényei a csillagok földi társaiként lebegtek az éjszakai öbölben.